Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
348

Over mij

Johan, ouwe l*l, die zich voorgenomen heeft om vóór zijn zestigste met een 48 jaar oude motorfiets een trip door Europa te maken. In mijn eentje. Waarom vraag je je dan af? Nou ja, om te kijken of ik dat kan, om mensen tegen te komen die je niet tegenkomt als je in een groep reist. Om landen te bezoeken die ik samen met mijn vrouw Mariel niet zou gaan bezoeken. Om te ervaren hoe het is om op mezelf aangewezen te zijn. Om een lang gekoesterde droom waar te maken. Maar ook om te voorkomen dat ik over 10 of 15 jaar tegen mezelf zeg: die reis had ik eigenlijk moeten maken maar nu kan het niet meer.

Ik heb er zin in! Wat ik wilde voorbereiden is klaar. Maar het blijft spannend. Houdt mijn oude Guzzi het zo lang vol? Gaat het weer een beetje meezitten of zit ik te verkleumen in mijn tentje? Ga ik Mariel te veel missen? Ga ik me eenzaam voelen? Ik ga het vanzelf ervaren.

Over mijn reis

In juni en juli van dit jaar ga ik een trip maken door Europa. Een rondje tegen de klok in vanuit Nederland, België, westkust Frankrijk, Pyreneeën Spaanse zijde, Frankrijk langs de Middellandse Zee, via Bloemenrivièra, Toscane, Rome, Napels door Italië waarna via Brindisi de oversteek naar Griekenland. Sightseing door Noord Griekenland en via Macedonië en Albanië door naar Montenegro. Stukje Kroatië (Dubrovnik) en daarna door naar Bosnië-Herzegovina en Servië. Door Roemenië (onder andere Timisoara en Transfagarasanroute) via Hongarije en Slowakijke naar Polen. Daar naar Krakau en Auschwitz en van daaruit via het Reuzengebergte in Polen en Tsjechië naar het oosten van Duitsland. Via Dresden naar Berlijn en dan weer langzaam op huis aan. Een trip van naar schatting 11.000 - 13.000 km. Ik reis alleen. Mijn 48 jaar oude Moto Guzzi V7 special gaat me al die kilometers vergezellen. Onderweg ga ik zoveel mogelijk kamperen. Back to basic zullen we maar zeggen ;-) In deze reislogger laat ik jullie af en toe mijn ervaringen meebeleven.

Ciao, Johan

Bezochte landen

Ik heb 17 landen (7%) bezocht:

Albanië, België, Bosnië en Herzegovina, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Macedonië, Montenegro, Nederland, Polen, Roemenië, Servië, Slowakije, Tsjechië.